Struktura organizacyjna i mapowanie procesów: w procesie funkcjonowania danej instytucji kluczową role odgrywają procesy czyli sposoby i procedury służące realizacji danego celu/produktu/usługi. Efektywne wykorzystanie czasu, ludzi, technologii oraz sprawne ułożenie sekwencji kolejnych czynności w ramach danego procesu pozwala na optymalizację zasobów oraz kosztów funkcjonowania. Zbyt skomplikowany proces, obarczony wieloma interakcjami, który angażuje wiele osób powoduje, że firma działa w sposób nieoptymalny. Nasze działania pozwalają na krytyczne i obiektywne analizy kluczowych procesów w tym ich usprawnienie z punktu widzenia czasu, kosztu, ludzi, technologii oraz klienta.
W ramach analizy struktury organizacyjnej oferujemy następujące specyficzne działania:
- Mapowanie procesów w tym analiza przepływów pracy: alokacja zadań i kompetencji ma niebagatelne znaczenie w kontekście efektywności działania całej instytucji. Nasze usługi koncentrują się na wizualizacji procesów ze szczególnym uwzględnieniem możliwych usprawnień.
- Tworzenie procesu podejmowania decyzji: w ramach kwestii decyzyjnych koncentrujemy się na analizach związanych ze sposobem i procedurami związanymi z podejmowaniem decyzji na różnych szczeblach organizacyjnych instytucji. Analiza zasadności, precyzji, procedur, efektywności, sprawności i umiejętności jest częścią naszych usług. Efektem prac jest stworzenie nowego systemu podejmowania decyzji w instytucji.
- Zarządzanie organizacją w tym zarządzanie przez cele: zajmujemy się również powiązaniem zarządzania organizacją na różnych szczeblach z mierzalnymi wskaźnikami osiągnięcia celów. Na bazie zaproponowanych rozwiązań budowany jest również system wynagrodzeń, który ściśle powiązany jest z budżetem i celem do osiągnięcia.