Analiza potrzeb szkoleniowych i tworzenie planów szkoleniowych

Metodyczna i oparta na rzeczywistych potrzebach strategia szkoleniowa organizacji daje szereg następujących korzyści:

 

  • sygnalizuje pracownikom, że firma traktuje ich jak najbardziej poważnie;
  • motywuje pracowników – poprzez odpowiednie dodatkowe wynagrodzenie – do pogłębiania wiedzy i wykorzystywania nowych umiejętności,
  • wzmaga zaangażowanie i oddanie pracowników, gdyż w trakcie szkoleń jasno przedstawia im się wartości, do których dąży organizacja, dbając jednocześnie o to, by naprawdę rozumieli i wcielali te ideały w życie,
  • wzmaga identyfikację z zakładem, gdyż ludzie lepiej rozumieją cele i zasady jego działania,
  • poprawia komunikację z personelem, zwłaszcza, gdy organizuje się wspólne warsztaty kierownictwa i personelu, podczas których opracowywane są metody rozwiązania konkretnych problemów,
  • przyczynia się do pełniejszej realizacji ludzkich potrzeb i pragnień – wybrać pracownika do uczestnictwa w kursie to zauważyć jego dobrą pracę i starania,
  • wzbogaca pracę – szkolenia, sesje edukacyjne i wszystkie inne formy szkolenia zawodowego dają ludziom możliwość podejmowania się coraz bardziej zobowiązujących wyzwań, co jest korzystne nie tylko dla nich, ale też dla zakładu (np. wprowadzenie kół jakości to także okazja do rozwoju takich cech pracownika, jak analizowanie, rozwiązywanie problemów i umiejętności prezentacji),
  • pomaga zrozumieć, dlaczego zmiany są konieczne i jakie przyniosą korzyści, ułatwia ludziom poradzenie sobie z nową sytuacją i z problemem, który przynosi.

 

Wsteczdo góry
Poleć stronę:
Wiadomość nie została wysłana
Wypełnij właściwe pola
Dziękujemy za polecenie naszej strony znajomemu
* adres e-mail odbiorcy
* adres e-mail nadawcy
Zarejestruj
Rejestracja użytkownika się nie powiodła
Nazwa użytkownika jest już używana
Hasła nie są identyczne
Wypełnij właściwe pola
Użytkownik został utworzony
Wpisz adres e-mail
(minimum 6 znaków)
*- wymagane pola