Analiza potrzeb szkoleniowych i tworzenie planów szkoleniowych
Metodyczna i oparta na rzeczywistych potrzebach strategia szkoleniowa organizacji daje szereg następujących korzyści:
sygnalizuje pracownikom, że firma traktuje ich jak najbardziej poważnie;
motywuje pracowników – poprzez odpowiednie dodatkowe wynagrodzenie – do pogłębiania wiedzy i wykorzystywania nowych umiejętności,
wzmaga zaangażowanie i oddanie pracowników, gdyż w trakcie szkoleń jasno przedstawia im się wartości, do których dąży organizacja, dbając jednocześnie o to, by naprawdę rozumieli i wcielali te ideały w życie,
wzmaga identyfikację z zakładem, gdyż ludzie lepiej rozumieją cele i zasady jego działania,
poprawia komunikację z personelem, zwłaszcza, gdy organizuje się wspólne warsztaty kierownictwa i personelu, podczas których opracowywane są metody rozwiązania konkretnych problemów,
przyczynia się do pełniejszej realizacji ludzkich potrzeb i pragnień – wybrać pracownika do uczestnictwa w kursie to zauważyć jego dobrą pracę i starania,
wzbogaca pracę – szkolenia, sesje edukacyjne i wszystkie inne formy szkolenia zawodowego dają ludziom możliwość podejmowania się coraz bardziej zobowiązujących wyzwań, co jest korzystne nie tylko dla nich, ale też dla zakładu (np. wprowadzenie kół jakości to także okazja do rozwoju takich cech pracownika, jak analizowanie, rozwiązywanie problemów i umiejętności prezentacji),
pomaga zrozumieć, dlaczego zmiany są konieczne i jakie przyniosą korzyści, ułatwia ludziom poradzenie sobie z nową sytuacją i z problemem, który przynosi.