Przeprowadzanie rozmów oceniających

 

Założenia skutecznej rozmowy oceniającej:

 

 

  1. Bądź maksymalnie skoncentrowany na rozmówcy i rozmowie. Staraj się by nic nie rozpraszało twojej uwagi.
  2. Najpierw rozmawiaj z pracownikiem o jego pracy, sposobie jej wykonania, efektach, na końcu o nim samym.
  3. Uważnie słuchaj informacji na temat planów zawodowych pracownika, jego potrzeb doskonalenia zawodowego - pomoże ci to określić kierunek doskonalenia zawodowego zgodny z interesem firmy i pracownika.
  4. Słuchaj wypowiedzi pracownika tak, aby zrozumieć jego punkt widzenia.
  5. Staraj się nie przerywać rozmówcy, daj mu czas na wypowiedź.
  6. Kontroluj emocje swoje i pracownika. Nie daj się im ponieść.
  7. Nie rozmawiaj z ocenianym o innych pracownikach. Nie pozwól aby rozmowę zdominowały tematy płac i awansów.
  8. Unikaj powtórzeń, oraz słów i zwrotów typu: „nie masz racji”, „zawsze”, „nigdy”.
  9. Przy prezentacji faktów mów zdecydowanie, konkretnie, rzeczowo.
  10. Jeśli nigdy nie pochwaliłeś pracownika, nie krytykuj go, bo i tak nie będziesz skuteczny.
  11. Częściej skuteczne jest podkreślenie zalet pracownika niż ostra krytyka.
  12. Jeśli musisz krytykować, krytykuj efekty pracy, nie człowieka.
  13. Krytykuj tylko takie zachowania, które pracownik może zmienić.

 

 

Wsteczdo góry
Poleć stronę:
Wiadomość nie została wysłana
Wypełnij właściwe pola
Dziękujemy za polecenie naszej strony znajomemu
* adres e-mail odbiorcy
* adres e-mail nadawcy
Zarejestruj
Rejestracja użytkownika się nie powiodła
Nazwa użytkownika jest już używana
Hasła nie są identyczne
Wypełnij właściwe pola
Użytkownik został utworzony
Wpisz adres e-mail
(minimum 6 znaków)
*- wymagane pola