Minimalizacja nieprawidłowości podatkowych

Nieprawidłowości podatkowe mogą być wynikiem błędów popełnionych tylko w dziale księgowości lub błędów popełnionych w innych działach, a powielonych na rozliczenia podatkowe w dziale księgowości. Z błędami powstałymi tylko w dziale księgowości mamy do czynienia w przypadku, gdy dział księgowości otrzymuje prawidłowe dokumenty źródłowe, a błędy powstają w wyniku „przetwarzania” tych dokumentów (np. podczas kwalifikacji podatkowej zdarzeń gospodarczych, wprowadzania danych do programu finansowo-księgowego, sporządzania deklaracji podatkowych). Błędy powielane w dziale księgowości to takie, które wynikają z „przetwarzania” nieprawidłowych dokumentów źródłowych (np. zarząd podpisał nieważną umowę cywilno-prawną, a księgowa ujęła w kosztach uzyskania przychodu koszty wynikające z tej umowy).

 

Minimalizacja nieprawidłowości podatkowych oznacza podejmowanie wszelkich działań zapobiegających powstawaniu wyżej opisanych zdarzeń, np. zapewnienie osobom pracującym w przedsiębiorstwie odpowiedniej wiedzy (adekwatnej do zajmowanego stanowiska), zapewnienie systematycznej kontroli itp.

 

Zapytaj jak możemy zminimalizować ryzyko nieprawidłowości podatkowych w Twojej firmie.

Wsteczdo góry
Poleć stronę:
Wiadomość nie została wysłana
Wypełnij właściwe pola
Dziękujemy za polecenie naszej strony znajomemu
* adres e-mail odbiorcy
* adres e-mail nadawcy
Zarejestruj
Rejestracja użytkownika się nie powiodła
Nazwa użytkownika jest już używana
Hasła nie są identyczne
Wypełnij właściwe pola
Użytkownik został utworzony
Wpisz adres e-mail
(minimum 6 znaków)
*- wymagane pola